Na půdě na Izmir Katip Çelebi University v Turecku se uskutečnila Mezinárodní konference o inkluzivním vzdělávání v multikulturních třídách. Jejím tématem byly výzvy a příležitosti v multikulturním vzdělávacím prostředí. Za Fakultu tropického zemědělství se zúčastnila Dr. Petra Chaloupková, proděkanka pro mezinárodní vztahy.
Na konferenci se sešli přední akademici a pedagogové, kteří diskutovali o inkluzivní pedagogice, tvorbě kurikula a strategiích pro orientaci v rozmanitých prostředích tříd. Hlavní řečníci, mezi nimiž byli Prof. Dr. Simona Lache, Prof. Dr. Maria Luisa Sierra, Dr. Petra Chaloupková a Prof. Dr. Aydin Balyer, se zabývali tématy, jako je internacionalizace ve vysokoškolském vzdělávání, přístup k rozdílným kulturám a zvyšování institucionální kapacity. V rámci setkání účastníci vzájemně sdíleli osvědčené postupy a přístupy i výsledky výzkumů. Tématem konference byla mezikulturní komunikace, inovativní výukové metody a podpora inkluzivity.
V rámci programu probíhaly paralelní sekce, které se zabývaly konkrétními aspekty multikulturního vzdělávání. Jednotlivé sekce zahrnovaly diskuse o inkluzivním vedení a integraci učebních osnov, jakož i zkoumání genderové rozmanitosti a kulturní kompetence ve vysokoškolském vzdělávání. Účastníci se zapojili do dialogů o řízení rozmanitých skupin studentů, zavádění univerzálního designu pro učení a řešení předsudků ve vzdělávacím prostředí. Tato akce nejen zdůraznila význam inkluzivního vzdělávání v globalizovaném světě, ale také poskytla platformu pro výměnu nápadů mezi pedagogy a rozvoj praktických řešení pro jejich studující.
Dr. Petra Chaloupková představila výsledky kvalitativního průzkumu, provedeného v dubnu 2023, prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s akademickými pracovníky a zahraničními studenty na Fakultě tropického zemědělství na České zemědělské univerzitě v Praze. Ty vyzdvihly význam týmové práce. Následně byli v březnu 2024 osloveni studenti, aby se prostřednictvím online dotazníku vyjádřili své postoje k multikulturní týmové spolupráci.
Praktickým příkladem podpory společné výuky v multikulturním prostředí je projekt zaměřený na spolupráci tří evropských univerzit z Rakouska, České republiky a Švédska, jehož cílem bylo zlepšit softskills studentů, vědeckou komunikaci, kritické myšlení, týmovou práci a schopnost řešit problémy prostřednictvím inovativních výukových metod a případových studií v reálném čase z různých světových regionů.