Druhý ročník třítýdenní letní školy s názvem „Value chain management“ probíhal v srpnu na Chiang Mai University v Thajsku. Zúčastnilo se jí šest studentů z ČZU v Praze a 12 studentů ze čtyř thajských univerzit (Prince of Songkla University, Chiang Mai University, Kasetsart University a Khon Kaen University). Hlavní náplní letní školy bylo seznámit studenty se základními principy hodnotového řetězce zemědělských produktů a zaměřit se na různé principy od výroby až po spotřebu konzumenty. Teoretické přednášky byly orientovány na ekonomické aspekty zemědělské produkce, statistické zpracování dat, chování spotřebitelů, metody sběru dat, či na doporučení pro prezentaci získaných dat. Během praktické části byli studenti rozděleni do čtyř pracovních skupin. Každá skupina si na základě diskuze vybrala jeden produkt (rýže, banány, česnek, mango), jehož hodnotový řetězec pak analyzovala v průběhu celé letní školy. Nejprve se studenti zaměřili na vyhledání dostupných informací (nejen) ve vědeckých databázích o vybraném produktu, poté připravili dotazníkové šetření pro prodejce a konzumenty. Nasbíraná data poté analyzovali, vyhodnotili a prezentovali formou posteru, prezentace a výzkumné zprávy. Nedílnou součástí letní školy byly exkurze na rodinné zemědělské farmy, distribuční centra, místní trhy či královské projekty (místní forma zemědělského družstva) zaměřené na podporu zvýšení rostlinné produkce v horských oblastech Thajska. Během těchto exkurzí získali studenti velice cenné a jedinečné informace a mohli si tak utvořit představu o základních principech hodnotového řetězce místních zemědělských produktů. Ve volném čase pak studenti navštívili kulturní památky, budhistické chrámy a historické centrum města, čímž se ještě více sblížili s místní kulturou a mohli tak utužit sociální vazby se svými thajskými kolegy.
Naši studenti tak nabyli teoretické i praktické zkušenosti přímo z oblasti tropů a zlepšili si své prezentační a komunikační schopnosti. Zároveň ocenili práci v mezinárodním týmu a možnost poznat krásnou zemi z blízka. V rámci doprovodného programu si vyzkoušeli i přesazování rýže či vaření místních specialit, čímž se jejich zkušenost stala ještě více rozmanitou.