Přihláška musí být vyplněna elektronicky, musí obsahovat předepsané náležitosti s jedním vybraným studijním programem pro magisterské studium:
- Agri-food Systems and Rural Development (ASRD)
- Wildlife and livestock production, management and conservation (WLPMC)
- Tropical Crop Management and Ecology (TCME)
- International Development and Agricultural Economics (IDAE)
- Tropical Forestry and Agroforestry (TFA)
- Tropical Farming Systems (TFS)
- Tropical Agroecology - online distanční forma
K řádně vyplněné přihlášce ke studiu je nutné zaplatit manipulační poplatek 750,- Kč (30,- € pro platby ze zahraničí), a to platební kartou (informace k tomuto způsobu platby najdete při podávání přihlášky v elektronickém informačním systému), bankovním převodem, složenkou, nebo osobně na pokladně Knihovny ČZU. Platba musí obsahovat následující údaje:
Účet: 500022222/0800
Název účtu: Česká zemědělská univerzita v Praze
Adresa majitele účtu: Kamýcká 129, 16500 Praha 6 - Suchdol, Czech Republic, EU
Název banky: Česká spořitelna, a.s.
Adresa banky: Česká spořitelna a.s.
Budějovická 1518/13b
Praha 4 - 140 00, Česká republika
SWITF (BIC): GIBACZPXXXX
IBAN (běžný účet): CZ38 0800 0000 0005 0002 2222
Variabilní symbol pro složenku i banku (u zahraničních plateb uvést do poznámky): 5175000125
Specifický symbol: číslo přihlášky
Převodová pošta: Praha 6 – Suchdol
Poplatek se v případě podání více přihlášek hradí pro každou zvlášť (různí se specifické symboly), nelze tedy více přihlášek zaplatit hromadnou platbou – přihlášky, které nebudou mít k poslednímu dni podávání přihlášek přiřazenou platbu, nebudou dále zpracovány. Poplatek je nevratný v kterékoli fázi přijímacího řízení. Pouze kompletní, zaplacené a podané přihlášky se všemi nahranými požadovanými dokumenty budou přijaty pro další zpracování.
O konání přijímací zkoušky budou všichni uchazeči informováni elektronickou poštou přes Univerzitní informační systém nejméně 30 dnů před konáním zkoušky. (Průběh přijímacího řízení bude zveřejněn na portálu http://is.czu.cz/prihlaska/). V pozvánce bude uveden den, místo, a hodina pohovoru.
K přijímací zkoušce přinese uchazeč občanský průkaz (nebo cestovní pas).
Uchazeč je přijat do studia po splnění podmínek přijímacího řízení a zaplacení poplatku za studium.
Uchazeči, kteří absolvují bakalářský stupeň v zahraničí, musí předložit nostrifikovaný doklad o jeho dosažení nebo rozhodnutí o uznání předchozího studia získané na ČZU v Praze. Více informací o průběhu nostrifikace naleznete ZDE (v anglickém jazyce ZDE). Na základě platné Institucionální akreditace ČZU (čímž univerzita splňuje podmínku stanovenou v § 48 odst. 6 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách) je uznávání předchozího vzdělání realizováno také univerzitou (v tomto případě doklad o „Nostrifikaci“ již nevyžadujeme). V rámci přijímacího řízení tak bude univerzitou posuzováno splnění podmínky dosažení vysokoškolského vzdělání a získání bakalářského diplomu z vysoké školy dle § 48 odst. 5 zákona o vysokých školách. Více informací o uznávání předchozího vzdělání pro zahraniční uchazeče o studium na FTZ naleznete ZDE (v anglickém jazyce ZDE).
Při zápisu do studia musí uchazeč odevzdat úředně ověřenou kopii bakalářského diplomu.
Nemůže-li se uchazeč z vážných důvodů dostavit k přijímací zkoušce v 1. nebo 2. etapě, může ji vykonat v náhradním termínu. Žádost o náhradní termín s odůvodněním je nutno doručit elektronickou poštou nejpozději v den konání řádné přijímací zkoušky na e-mail Studijního oddělení FTZ.
Doplňovací etapa přijímacích zkoušek je organizována k doplnění kapacity programu, která však může být již naplněna z 1. nebo 2. etapy řádného termínu, případně z náhradního termínu řádného kola.
O úspěšném nebo neúspěšném vykonání zkoušky rozhoduje děkan FTZ na základě doporučení jednotlivých zkušebních komisí. Své rozhodnutí oznámí uchazeči elektronickou formou, a to na portálu is.czu.cz/prihlaska, zpravidla do 7 dnů (je nutné sledovat průběh přijímacího řízení). Uchazeč může požádat děkana o přezkoumání rozhodnutí, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne zveřejnění rozhodnutí. Originální doklad o přijetí získají uchazeči při zápisu do studia.
V případě úspěšného vykonání přijímací zkoušky u uchazečů ze zemí vyžadující získání víza do ČR bude zasláno potvrzení o poskytnutí ubytování a Jednotné potvrzení o přijetí ke studiu do rukou uchazeče pomocí přepravní služby. Doklady ale budou odeslány až po elektronickém zaslání dokladu o uhrazení poplatku za studium v cizím jazyce, a nostrifikace nebo rozhodnutí o uznání předchozího vzdělání na Studijní oddělení FTZ.
Přijímací řízení je dvoukolové. V 1. kole, které se koná bez přítomnosti uchazeče, provede přijímací komise výběr uchazečů podle jejich předpokladů ke studiu – na základě anotace bakalářské práce (nebo podobného písemného výstupu), výsledků dokončeného předchozího studia (ve formě výpisu známek) a zkušeností a předpokladů ke studiu obsažených v CV a motivačním dopisu. Požadované dokumenty (anotace bakalářské práce (nebo podobný písemný výstup), výsledek dokončeného předchozího studia (ve formě výpisu známek), CV a motivační dopis) je nutné nahrát současně s podáním přihlášky do Univerzitního elektronického systému (UIS).
Veškeré dokumenty požadujeme v anglickém jazyce. Pro výpis známek požadujeme úředně ověřený překlad, uchazeči z ČR mohou doložit výpis známek v českém jazyce.
Součástí 1.kola je online test Scio GAP v anglickém jazyce zaměřený na všeobecný přehled uchazeče -organizovaný ve spolupráci se společností Scio. Podmínky registrace na test Scio GAP jsou uvedeny na stránkách www.scio.cz. Uchazeč může využít více termínů Scio GAP testů pro danou etapu přijímacího řízení, započítán bude nejlepší výsledek.
V prvním kole, které hodnotí předpoklady ke studiu na základě zaslaných dokumentů, je možno získat max. 50 bodů. Hodnotící kritéria jsou:
- 10 bodů – Výsledky předchozího studia
- 10 bodů – Anotace bakalářské práce (nebo podobného písemného výstupu)
- 10 bodů – Zkušenosti a předpoklady ke studiu
- 10 bodů – Motivační dopis
- 10 bodů – Všeobecný přehled (online test Scio GAP)
Vybraní uchazeči, kteří dosáhnou minimální hranice 30 bodů, jsou pozváni elektronickou poštou prostřednictvím Univerzitního Informačního Systému ke 2. kolu přijímacího řízení – vlastní přijímací zkoušce.